Son zamanlara sıkça karşımıza çıkan ve dahası artık neredeyse pazarlamanın mihenk taşlarından biri haline gelen Influencer Marketing’ten kısaca bahsedelim. Sosyal mecralarda belirli bir grubu etkileme gücüne sahip kişilerin; herhangi bir ürünü ya da servisi hedef tüketici grubunu satın almaya yönlendirmesi ile gerçekleşiyor. Böylelikle markalar, iletmek istedikleri mesajları doğrudan ya da dolaylı olarak takipçilere aktarabiliyor. Influencer Marketing hizmeti, marka bilinirliğini arttırmanın ve erişimi hızlı yoldan sağlamanın en kolay yollarından biri olarak karşımıza çıkıyor.
İnternet fenomenlerinin yaygın olmadığı yıllarda, ünlülerin kendi hesaplarında ürün veya hizmet tanıtmalarına aşinaydık. Çoğu zaman reklam koksa da markaların ürünlerini lanse edebilmesi için iyi ve etkili bir yöntemdi. Günümüzde hala katlanarak devam ediyor olsa da şimdi en az ünlüler kadar ilgi çeken yeni bir furya başladı; internet fenomenleri. Fenomenler, belirli bir mesleğe eğitime bağlı olmayabilir ve hatta öğrenci bile olabilir. Önemli olan sosyal mecraları yönetebilme ve kitlelere seslenebilme kabiliyetinin olması. Günümüzde toplumda kabul görmüş ve sevilen ünlülerin yanı sıra, çok iyi yemek yapan biri,gezgin, fotoğrafa meraklı kişiler ya da sosyal medya etkileşimini iyi kullanan sıradan bir kişi bile internet fenomeni haline gelebilir. Influencer Marketingdenen olgu, bu bahsettiğimiz internet fenomenleri ile daha tercih edilen bir hal aldı. Peki Influencer Marketing’in markalara katkısı nedir? Gelin bundan da bahsedelim…
WOMM nedirsorusu ile başlayalım. Ağızdan ağıza yayılan öneriler, bilgiler olarak özetleyebiliriz. (word of mouth marketing – ağızdan kulağa pazarlama) Ürününüzü veya servislerinizi kullanan tüketicilerin, o ürün veya servis hakkında diğer tüketicilere aktarımda bulunması, WOMM’un temasını oluşturur. Tüketiciler, olumlu görüşlerini aktardıkça bu bilgiler ülke sınırlarını aşar ve sosyal medya aracılığı ile herkese ulaşır. Bunu yüksek takipçili bir fenomenyaptığı zaman, etkileşim de doğru oranda artacaktır. Bu pazarlama yöntemi, yıllardır gücü göz ardı edilmiş olsa da diğer pazarlama yöntemlerine göre daha etkilidir. Influencer Marketing, müşterinin kendi sesidir bir nevi; hal böyle olunca hedef kitle bakımından daha güvenilir ve daha denenebilirdir. Influencer Marketing, markaların TV, gazete, banner ya da ila ile ulaşamadıkları kişilere internet yoluyla doğrudan ulaşmalarına hizmet eder. Böylelikle markalar diğer mecralarda belirli bir kitleye hitap ederken, Influencer’lar ile çok daha geniş bir kitleye yayılırlar.
HEDEF
Migros Senin İçin Lansman Kampanyası kapsamında ürün ve hizmetleri sosyal medyada öne çıkarmak ve Migros Senin İçin’in bilinirliğini arttırmak.
NASIL
Migros tarafından influencerlara gönderilen ve kişisel bakım ürünlerini içeren Migros Senin İçin hediye kutuları ile fotoğraf çekilen influencerlar, bu fotoğrafları Instagram hesaplarında paylaştı. Paylaşımlar düzenlenen yarışmalarla desteklendi.
INFLUENCER SAYISI: 20
SONUÇ
Toplam 1.936.704 gösterim
HEDEF
Vivident’in Hindistan Cevizi & Ananas ve Şeftali & Mango lezzetleriyle hazırladığı iki yeni tropikal ürününün lansman kampanyası kapsamında ürünleri sosyal medyada duyurmak ve görünürlüğünü artırmak.
NASIL
influencerlar için Vivident tarafından özel olarak hazırlanan ve içerisinde yeni ürünlerin yer aldığı klaç çantalar influencerlara gönderildi. Ürünleri deneyimleyen influencerlar, Vivident’e özel hazırladıkları doğal içerikleri sosyal medya hesaplarında paylaştı.
INFLUENCER SAYISI: 8
SONUÇ
Toplam 1.026.392 gösterim
HEDEF
Canon’un sömestr dönemi Pixma G3411 ürün kampanyasını ve Sevgililer Günü dönemi Zoemini ürün kampanyasını sosyal medyada öne çıkarmak, Canon Instagram hesabına etkileşim sağlamak.
NASIL
Canon tarafından kampanya özelindeki ürünler influencerlara gönderildi ve influencerlar bu ürün ile çektikleri ürünü ve kampanyayı öne çıkaran fotoğraflarını Instagram hesaplarında paylaştı.
INFLUENCER SAYISI: 18
SONUÇ
Toplam 3.431.408 gösterim
HEDEF
İstegelsin’in lansman kampanyasını duyurmak, bilinirliğini arttırmak ve sosyal medya kullanıcılarını uygulama kullanımına yönlendirmek.
NASIL
Influencerlar istegelsin uygulamasını yükleyerek alışveriş süreci deneyimlerini ve kampanyaları sosyal medya hesaplarında paylaştı ve takipçilerini uygulama indirme linkine yönlendirdi.
INFLUENCER SAYISI: 9
SONUÇ
Toplam 535.363 gösterim
HEDEF
Faber-Castell’in Yaratıcı Çocuk Festivali’ndeki standına dikkat çekmek, markayı, ürünlerini ve özelliklerini sosyal medyada öne çıkarmak.
NASIL
Her bir influencer çocuğu ile beraber festival alanını ziyaret ederek atölyelere katıldı. Atölyede Faber-Castell ürünlerinin görüneceği şekilde çocuğu ile fotoğraf çekilerek sosyal medyada paylaştı.
INFLUENCER SAYISI: 3
SONUÇ
Toplam 650.467 gösterim
HEDEF
Venezia AVM’ye özel düzenlenen Dünya Kadınlar Günü’ne özel etkinlikte Venezia AVM ziyaretçilerini ve sosyal medyanın güçlü kadınlarını bir araya getirmek ve Venezia AVM’yi sosyal medyada öne çıkararak Instagram hesabına etkileşim sağlamak.
NASIL
Dünya Kadınlar Günü döneminde Venezia AVM’de düzenlenen söyleşi etkinliğine 5 ünlü influencerın katıldı ve etkinlik öncesi & sonrasında yaptıkları sosyal medya paylaşımları ile etkinliği destekledi.
INFLUENCER SAYISI: 5
SONUÇ
Toplam 2.203.121 gösterim
HEDEF
Adel’in başta pastel, kuru boya vb. çocuk boyama kalemleri olmak üzere ürünlerine dikkat çekmek, masal karakterlerinin bilinirliğini artırmak ve Adel Instagram hesabına etkileşim sağlamak.
NASIL
Her bir influencer bir masal kahramanı ile eşleştirildi. Her biri çocuğuyla beraber o kahramanının resmini çizerek Adel’i ve ürünlerini öne çıkaracak şekilde yarışmalı paylaşımlar yaptı.
INFLUENCER SAYISI: 5
SONUÇ
Toplam 1.019.834 gösterim
HEDEF
Back to School döneminde Türkiye’nin en büyük kırtasiye mağazalarından biri olan Panel Kırtasiye için güçlü bir sosyal medya kampanyası yapılarak markaya ve sosyal medya hesabına dikkat çekmek.
NASIL
Panel Kırtasiye ile birlikte belirlenen 10 Influencerdan her biri seçilen zamanlarda İstanbul – Erenköy mağazasını çocuklarıyla birlikte ziyaret ederek edindikleri alışveriş deneyimlerini sosyal medyada paylaştı ve Panel Kırtasiye sayfasına/web sitesine yönlendirme yaptı.
INFLUENCER SAYISI: 10
SONUÇ
Toplam 5.087. 481 gösterim
HEDEF
NASIL
Marka uzmanlarının ve influencerların katıldığı bir kahvaltı etkinliği düzenlendi. Etkinlikte, marka uzmanı hem kurumu hem de ürünü tanıtan bir sunum yaptı, ürün incelemesi yapıldı ve farklı zamanlarda yapılan sosyal medya paylaşımlarıyla desteklendi.
INFLUENCER SAYISI: 13
SONUÇ
HEDEF
NASIL
Farklı dönemlerde düzenlenen mağaza etkinliklerine influencerlar, çocukları ve takipçilerinin katılması ile müşterilere birebir temas fırsatı yakalanırken, sosyal medyada eş zamanlı olarak görünürlüğü artıran paylaşımlar yapıldı ve yarışmalar düzenlendi.
INFLUENCER SAYISI: 11
SONUÇ
HEDEF
Elmer’s Slime ürünlerini ve özelliklerini tanıtmak, sosyal medyada öne çıkarak marka hesabına etkileşim sağlamak.
NASIL
Farklı mağazalarda Elmer’s Slime tarafından düzenlenen atölye çalışmalarına influencerlar takipçilerini de davet ederek çocuklarıyla birlikte katıldı. Aktivite esnasında ürün özelliklerini vurgulayan fotoğraflar çekip sosyal medyada paylaştı.
INFLUENCER SAYISI: 4
SONUÇ
Toplam 629.139 gösterim
HEDEF
Alligator Boya fonksiyonel ürün grubunu tanıtmak, öne çıkarmak, bilinirliğini arttırmak.
NASIL
Alligator Boya’nın bir şubesinde marka uzmanları, influencerlar ve çocuklarının katılımıyla fonksiyonel ürünlerin kullanıldığı bir boyama atölyesi yapıldı.
INFLUENCER SAYISI: 5
SONUÇ
HEDEF
NASIL
Unicera Fuarı’na katılan E.C.A. Serel, fuarın her bir gününde takipçilerini de davet eden birer influencera, Touch serisi ürünlerinin yer aldığı standında #dokunaçılsındokunkapansın iletişimi kapsamında yemek yaptırdı.
INFLUENCER SAYISI: 4
SONUÇ
Toplam 1.678.060 gösterim
HEDEF
Hastane grubunun çocuk sağlığı konusunda yetkinliklerini sosyal medyada öne çıkarmak.
NASIL
Grubun farklı hastanelerindeki çocuk doktorları ile bilgilendirici kısa videolar çekildi. Bu videolarda influencerlar sosyal medyada annelerin en çok merak ettiği soruları uzmanlara sordu ve Youtube’da yayınlanan videoları kendi sosyal medya hesaplarında takipçilerine duyurdu. Influencer entegrasyonu yapılan video içeriği ile mecralar arası etkileşim sağlandı.
INFLUENCER SAYISI: 6
SONUÇ
Toplam 1.425.781 gösterim
HEDEF
Konsept mağazacılık anlayışı ile hizmet veren addresistanbul’un yarattığı addresMiKa ‘Miniklerin Kalesi’ markasını bebekler, çocuklar, hamileler ve anne-babalar için alışveriş, etkinlikler ve eğitimin bir araya geldiği bir buluşma noktası haline getirmek.
NASIL
Openmedia işbirliği ile organize edilen ve iki gün süren addresMiKa festivalinde seçkin markalar, İstanbullu aileler ve influencerlar bir araya geldi.
SONUÇ
Markalar iki gün boyunca kendileri için hazırlanmış şık stantlarda ürünlerini sergileyip satış yaparken, festivale katılan influencerlar renkli aktivite alanlarından yaptıkları sosyal medya paylaşımlarıyla addresMiKa ‘Miniklerin Kalesi’ markasını duyurdu.
HEDEF
Her ay bir şehirdeki annelerle buluşmak ve binlerce anneye dokunmak.
NASIL
İki gün süren etkinliğin ilk gününde şehir gezisi yapılarak şehir turizmine destek sağlanırken, ikinci gününde ise ilde yaşayan anneler ve aileleri & influencerlar & sponsor markalar söyleşi kapsamında bir araya getirildi. Etkinlik esnasında kurulan stantlar, sunumlar, yarışmalar ve sosyal medya paylaşımları ile kapsamlı bir etkileşim gerçekleştirildi.
INFLUENCER SAYISI: 36
SONUÇ
Toplam 96.930.734 gösterim
(Etkinlik başına ortalama 3.877.229 gösterim)
HEDEF
İstanbul’un farklı ilçelerinde binlerce anne ile buluşmak.
NASIL
Her ay İstanbul’daki bir AVM’de uzmanların ve influencerların katılımıyla bilgilendirici söyleşiler yapıldı. Sponsor markalar, etkinlikte kurduğu stantlar yoluyla tüketiciler ile birebir temas kurarken, influencerların markalara özel yaptığı sosyal medya paylaşımlarıyla da güçlü bir iletişim imkanı yakalandı.
INFLUENCER SAYISI: 30
SONUÇ
Toplam 26.535.110 gösterim
(Etkinlik başına ortalama 1.263.577 gösterim)
HEDEF
Yapılan özel sinema gösterimleri ile hamilelerin, annelerin ve ailelerinin keyifli bir akşam geçirmelerini sağlamak.
NASIL
Yüzlerce anneye ve anne adayına ücretsiz özel gösterimler yapıldı. Sponsor markalar hem stant aktiviteleri hem de salondaki giydirmeleriyle etkinliğe renk katarken, salonda yalnızca sponsor markaların reklamları gösterildi.
INFLUENCER SAYISI: 4
SONUÇ
Toplam 1.144.715 gösterim
(Etkinlik başına ortalama 286.179 gösterim)