Dünya, gittikçe dijitalleşen bir hal alıyor. Bu dünyanın bir parçası olabilmek, trendleri yakından takipedebilmek, hedef kitlenin beklenti ve ihtiyaçlarını anlayıp buna uygun içerikler üretmek hiç olmadığı kadar önemli. Son zamanlarda hayatımıza giren SEO’nun da yaygınlaşmasıyla, içerik havuzunda boğulmamak için her kelime bir can simidi haline geliyor. Peki SEO nedir, gelin biraz da bundan bahsedelim. Markanızı / içeriğinizi, arama motorlarında, sosyal medya platformlarında ve tüm dijital mecralarda en etkili bir biçimde yer alması için gereken optimizasyon, stratejive planlamanın bütünü diyebiliriz. “En sık kullanılan kelimeler” ile oluşturulan dijital iletişim dilinin SEO uyumluolması sizi arama motorlarında daha dikkatçekici kılıyor ki bu da marka bilinirliğinizin üzerinde büyük etki sağlıyor. İlk kez 1996 yılında Bill Gatestarafından söylenen “Content is king” sözü de içerik ajanslarının yola çıkış noktalarından biri haline geliyor.
Yapılan araştırmalara göre önümüzdeki 5-6 yıla içinde video içerikler, en az TV içeriği kadar güçlü olacak. Başarılı bir video içeriği oluşturmak ve bunu doğru zamanda doğru kitleye ulaştırmak için günden güne pek çok “etkileşim yolu” açılıyor. En etkili kullanılan video türleri; müşteri görüşleri, tanıtım videoları,HOW TO (nasıl yapılır) videolarıve inceleme videoları. Hal böyle olunca dijital içerik ajanslarında, video içerik üretimide en az yazılı içerikkadar önem arz ediyor. Peki video ile SEO nasıl yakalanır? Videonun açıklama kısmında yapacağınız SEO içeriklerile videonuzun en az içerikler kadar ön plana çıkmasını sağlayabilirsiniz. Doğru hedef kitleve doğru içerik de video içerik yönetiminin püf noktalarından. Video içerik hazırlarken, hedef kitleye, ürüne veya hizmete uygun çalışmaları odak almak gerekir. Video içeriğinin yayınlanacağı mecra da çok önemli. Mecranın dili, tasarımı, içeriği ona göre belirlenmeli ve hedef kitle buna göre hesaplanmalıdır. En büyükvideo içerik yayınlama platformlarındanYoutubeve Facebookaslında iki farklı anlayışa hizmet ediyor. FB’ta kısa vadeli ve canlı yayınlar popüler iken YT’da uzun vadeli ve kalıcı içerikler ön planda. Video içerik planlamasında, stratejinin önemitam da bu noktada; doğru mecra, doğru zaman, doğru hedef kitlesi…
Bir başka deyişle içerik yönetimi ne işe yarıyor? Hemen araştırma sonuçları ile başlayalım açıklamamıza. Dünyanın en önemli içecek markalarından biri olan Coca-Cola’nın2012 yılında yayınladığıcontent 2020 planına göre ana stratejisi “content marketing” üzerine. Son yıllarda ülkemizde de içerik ivmesi gitgide artıyor. Artık şirketler, sosyal medyaya ve içeriğe artan oranda ilgi gösteriyor. Sadece markanın bir şeyler söylediği reklamcılık tarzı günümüzde tarih olmak üzere. Hedef kitlesine uygun bir iletişim tonunu benimseyen markalar, satış grafiklerini de arttırıyor bu bağlamda. İçerikler artık yeni dünyada, etkileşimi zamanla değil “anında” yaratıyor. Bu da markanın bilinirliğini arttırırken, interaktifbir gelişme sağlıyor. Tüm bu gelişmeler, içerik üretiminin önemini açıkça gözler önüne seriyor.